wtorek, 9 lipca 2013

Wiadomości Ziemiańskie

Kiedy zobaczyłam wczoraj w skrzynce dużą białą kopertę, wiedziałam, że w środku jest najnowszy numer Wiadomości Ziemiańskich, a w nim mój artykuł o rodzinie Potockich z Olszy:-)) Jak wiecie, interesuje się polskim ziemiaństwem, temu zagadnieniu poświęcona jest też moja praca doktorska, tym bardziej cieszą mnie takie publikacje:-) Tutaj pokazywałam Wam zdjęcia dworku. Jeśli interesuje Was ta tematyka, to zachęcam do lektury Wiadomości Ziemiańskich. Jest to kwartalnik wydawany przez Polskie Towarzystwo Ziemiańskie i porusza szeroko pojętą tematykę ziemiańską. 




Obecnie pracuję nad kolejnym artykułem do tego pisma. 

W następnym poście zaproszę Was do Rosji...


Pozdrawiam!

23 komentarze:

  1. Gratulacje! :-) Pisanie takiej pracy musi byc bardzo ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!Jest bardzo ciekawe, ale też pracochłonne.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. A możesz podać link, gdzie można nabyć?

      Usuń
    2. Dziękuję!
      Wszystkie informacje są tutaj:
      http://ptz-warszawa.pl/wiadomosci-ziemianskie/
      pozdrawiam!

      Usuń
  3. Gratuluję :) Mam wielki sentyment do tego tematu. Kiedyś, robiłam sobie wycieczki szlakiem polskich dworków.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super!Ciekawi mnie jaki dworki udało Ci się zwiedzić? Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Wspaniała pasja. I ogromnie ciekawy temat pracy. Dla mnie świat ziemiański jawi się jako ogromnie ciężki kawałek chleba, masę zajęć, obowiązków, różnej wielkości dochody, ale też ogromnie barwny i pełen ułańskiej fantazji świat, w sensie kuligów, dożynek, zabaw karnawałowych... Ciekawe jak to się ma tak do końca do prawdy:-) Trochę o tym czytałam i czytuję, ale na pewno moje pojęcie jest minimalne.
    Pozdrawiam ciepło i gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fascynuje mnie spędzanie wolnego czasu w takich rodzinach. Polecam Ci książkę "W ziemiańskim dworze". Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję za polecenie książki, tym bardziej, że jest wspaniała. Czytałam:-) mam na półce, obok kilku innych Łozińskiej. A ostatnio moja ulubiona "Tradycje polskiego stołu" napisane wspólnie w Janem Ł.
      Pozdrawiam ciepło:-)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do lektury:-)

      Usuń
  6. To ich biblioteką rodzinną się również zajmujesz?
    Gratuluję artykułu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, zajmuje się biblioteką Ostrowskich i Potockich z Maluszyna, Ci z artykułu pochodzą z Krakowa, gdzie też znajduje się wspaniała biblioteka...:-)

      pozdrawiam i dziękuję!

      Usuń
  7. Ja również przyłączam się do gratulacji !
    Olu, książka o której wspomniałaś 'W ziemiańskim dworze' czyjego autorstwa?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję!
    Autorką jest Maja Łozińska,podaję link do postu, gdzie pisałam o niej:

    http://www.literackizakatek.blogspot.com/2012/12/ziemianski-dwor-wedug-por-roku-zwyczaje.html

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczna praca i temat pokrewny moim zainteresowaniom:) Będzie mi niezmiernie miło jeśli zajrzy Pani do mnie i mieszczan krakowskich, których zdarza mi się opisywać. Dopiero zaczynam, więc chętnie zasięgnę rady i opinii ;)
    http://problem-z-tytulu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zajrzę na pewno:-) pozdrawiam!

      Usuń
  10. Dziękuję za reklamę Wiadomości Ziemiańskich, na pewno im się to przyda jako kwartalnikowi o niewielkim zasięgu.
    Rozprowadzamy głównie w księgarniach w Warszawie i Poznaniu
    Przy okazji zajrzałam na stronę i znalazłam książkę która mi się pewnie spodoba - Limeryki zbrodni, bo też byłam zachwycona Brugią i lubię dobre kryminały.
    Życzę dalszej owocnej pracy nad Bibliotekami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Zofio, dziękuję za wizytę i za możliwość publikacji!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń